Home Nieuws Intrakoop en Eten & Zo

      Intrakoop en Eten & Zo

      1 juni 2015

      Huuskes in gesprek met Intrakoop over kleinschalige distributie en kleinschalige zorg, de Huuskes oplossing: de app Eten & Zo. Decentrale inkoop is sterk in opkomst. Steeds vaker krijgen kleinschalige woonvormen zelf een budget om eten en drinken te kopen. Huuskes speelt hierop in met de app Eten & Zo. Gerben Hengeveld (Marketing en new business manager van Huuskes) vertelt in het Intrakoop Bulletin over de app en de voordelen voor kleinschalige woonvormen.

      “Wat mogen we als Huuskes absoluut niet vergeten als we de beste app voor de kleinschalige zorg willen maken? Dat was de centrale vraag in een onderzoek waar in 2012 vijftien grote zorgorganisaties aan hebben meegewerkt. Aan de hand van hun input, hebben we vervolgens een applicatie gemaakt met een toegankelijke bedieningsstructuur en veel foto’s.

      De app is gemaakt voor medewerkers die geen diepgaande kennis van eten en drinken hebben. Naast productbeschrijvingen, overzichtelijke prijsinformatie en gebruiksvriendelijke bestelmogelijkheden, biedt de app handige tools. Zo is er een budgetmodule om de kosten te beheren en kunnen gebruikers met recepten en instructievideo’s aan de slag. Zij worden dus niet alleen geholpen bij het bestellen van producten, maar ook bij het koken. Dat sluit goed aan bij de situatie waarin onze klanten zich momenteel bevinden. Meer dan de helft van hen is al kleinschalig georganiseerd of is volop bezig met die overgang. Dat betekent dat koks steeds vaker plaatsmaken voor zorgmedewerkers die eten en drinken zelf organiseren. Mede dankzij onze app kunnen wij hen goed ondersteunen, faciliteren en inspireren. Zo kunnen zij op een veilige en verantwoorde manier smakelijke maaltijden bereiden.

      Dat onze app in een behoefte voorziet, blijkt wel uit het feit dat inmiddels al 240 kleinschalige afdelingen en woonvormen er dagelijks gebruik van maken. Afgelopen maart hebben we versie 2.0 ge├»ntroduceerd. Die versie heeft nieuwe tools, waaronder de mogelijkheid om zelf bonnetjes in het budgetoverzicht in te voeren. Is de afdeling met de bewoners naar de markt geweest om een vers visje te kopen? Dan kan dat ook worden bijgeschreven. Ondertussen kan de centrale inkoopafdeling van een afstandje meekijken en indien nodig bijsturen. Desgevraagd kunnen wij gedetailleerde analyses voor de inkopers maken, zodat zij nog beter inzicht krijgen. We zijn erg enthousiast over de bevindingen en ervaringen van onze relaties. We zullen goed blijven luisteren naar hun behoeften om zo samen verder door te ontwikkelen.”

      Lees hier meer over de app Eten & Zo.

      Nieuwsarchief