NL LOGIN Arrow right
U gebruikt een verouderde browser. Gebruik Google Chrome of Mozilla Firefox om uw ervaring te verbeteren.

Afspraak is afspraak: de basis van een succesvolle samenwerking van Huuskes en GGNet

25-7-2019
Samenwerking
Kleinschalige zorg
Grootkeukens en zorgrestaurants
Bedrijfsrestaurants

Huuskes is al vanaf midden jaren ’80 onafgebroken de totaalleverancier van eten en drinken van GGNet, een zorgorganisatie voor mensen met psychische problemen in de regio Oost-Gelderland, Zutphen en Apeldoorn. Onlangs is deze jarenlange samenwerking verlengd. En daar zijn we trots op!

Hoe het begon…


De GGZ-organisatie GGNet was één van de eerste grotere klanten van Huuskes. Wat begon met vleeswaren, kaas en vers vlees werd eind jaren ’80 en in de jaren ’90 uitgebreid met zuivel, diepvriesproducten, verse groenten en fruit. In 2009 werd hieraan het DKW-pakket toegevoegd en vanaf 2011 is Huuskes ook de leverancier van convenience maaltijden. Hiermee werd Huuskes de totaalleverancier van eten en drinken voor de zorgorganisatie in de regio Oost-Gelderland, Zutphen en Apeldoorn.

Bovenste rij, van links naar rechts: Bouwe Nijhoff (voedingscoach GGNet), William Nijenhuis (voedingscoach GGNet), Martin Bos (accountmanager Huuskes) en Chiel Willems (manager inkoop bij GGNet)  Aan tafel: Petra Eichelsheim (Manager services en vastgoed
“Zowel GGNet als Huuskes hebben hun belangen en proberen deze te bundelen, zodat er een win-winsituatie ontstaat.”
William Nijenhuis, Voedingscoach GGNet
Afspraak is afspraak


“De samenwerking is op basis van partnership”, vertelt William Nijenhuis, voedingscoach bij GGNet. “Zowel GGNet als Huuskes hebben hun belangen en proberen deze te bundelen, zodat er een win-winsituatie ontstaat. Wij als organisatie stond en staan nog steeds open voor nieuwe initiatieven en willen hierin meedenken. Zo hebben wij meegewerkt aan de pilotversie van de bestelapp Eten & Zo, waarmee voor Huuskes zeer bruikbare informatie beschikbaar kwam om de app te verbeteren. Tevens luistert Huuskes goed naar de wensen van GGNet en probeert hier haar dienstverlening binnen de afgesproken kaders zo goed mogelijk op af te stemmen. Binnen de samenwerking zijn persoonlijke benadering, wederzijds vertrouwen, respect en ’afspraak is afspraak’ de sleutelwoorden.”

 

 

Totaalpakket en toekomstgericht


Op de vraag waarom GGNet ervoor heeft gekozen om met Huuskes verder te gaan, antwoorden de voedingscoaches:  “Binnen het huidige zorglandschap draait het in de eerste plaats om de prijs-/kwaliteitverhouding. Deze is goed bij Huuskes. Daarnaast wil GGNet verder met Huuskes omdat zij niet alleen zeggen een totaalleverancier te zijn, maar dit ook daadwerkelijk zijn. Er is een totaalpakket aan producten en concepten beschikbaar dat passend is voor de uiteenlopende doelgroepen binnen een GGZ-organisatie. De app Eten & Zo die dit jaar binnen GGNet verder wordt uitgerold, geeft onze interne klant de mogelijkheid om via één portal alle benodigde voedingsmiddelen en maaltijden van goede kwaliteit te bestellen.

Huuskes is vooruitstrevend en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Dit geeft ons de mogelijkheid om snel in te kunnen spelen op toekomstige ontwikkelingen op voedingsgebied.”

Paragraph image
Crossdocken bij GGNet

Naast totaalleverancier van eten en drinken mag Huuskes zich vanaf 2018 ook logistiek partner van GGNet noemen. “GGNet is één van die klanten waar wij ons concept Cross & Care Logistics (CCL) toepassen”, vertelt Martin Bos, accountmanager bij Huuskes. “Wij combineren onze bestellingen met goederen van meerdere leveranciers en bezorgen dit in één levering op afdelingsniveau. Zo leveren wij aan GGNet goederen als medische disposables, incontinentiematerialen, kantoorartikelen, et cetera.”

 

Chiel Willems, manager inkoop bij GGNet, vult aan: “Wanneer leveringen een repeterend karakter hebben, komt het in aanmerking om met de CCL stroom mee te kunnen. Binnen GGNet werken we voor alle locaties met het concept Cross & Care Logistics. Ook voor locaties elders in Nederland. Wij hebben namelijk nog een dependance in Den Haag. Er is voor CCL gekozen om een aantal redenen: ten eerste zorgt CCL voor minder vervoersbeweging op het terrein en beperk je de stoormomenten op de afdelingen. Dit betekent meer efficiency en een grote bijdrage aan duurzaamheid (Co2-uitstoot). Tevens hoeft GGNet niet meer naar de buitenlocaties om het eten en drinken te bezorgen, omdat Huuskes op alle locaties al komt. Dit scheelt veel logistieke bewegingen van en naar de locaties van externe partijen. Een andere reden is dat Huuskes tot in de koelkast de producten kan afleveren. Dit zorgt ervoor dat zorgteams eigen keuzes kunnen maken of zij taken uitbesteden of niet. Een tip voor zorgorganisaties: wanneer je over gaat op CCL is het belangrijk de interne organisatie mee te nemen en het bestelsysteem hierop aan te passen en afspraken te maken. Dit hebben wij al lerende ondervangen, maar had in de opstart veel tijd gescheeld.”