Met de nieuwe functionaliteit ‘Mijn afdeling’ in de bestelapp Eten & Zo ondersteunt Huuskes zorgorganisaties nog meer tijdens het bestellen van eten en drinken. Dankzij ‘Mijn afdeling’ hebben bestellers altijd inzicht in relevante informatie als diëten, allergieën, maaltijd- en smaakvoorkeuren van cliënten en bewoners op het moment van bestellen. “Een uitkomst voor zorgorganisaties die te maken hebben met veel wisselingen van personeel’’, vertelt Gerben Hengeveld, directeur bij Huuskes.

Bewoners verwennen met wat ze écht lekker vinden
Kleinschalige woonvormen hebben veel personele wisselingen. Gerben Hengeveld: “De nieuwe functionaliteit ‘Mijn afdeling’ zorgt ervoor dat dit geen nadeel vormt voor het bestelproces. Middels de nieuwe en slimme functionaliteit kunnen bestellers wensen en behoeften van individuele cliënten en bewoners zoals diëten en maaltijdvoorkeuren namelijk delen met collega’s. Deze informatie is inzichtelijk tijdens het bestellen, zodat iedereen hier rekening mee kan houden. Het bestellen van lekker en gezond eten en drinken, dat ook echt past bij de voorkeuren van bewoners, wordt hierdoor nog makkelijker en veiliger. Zo verwen je bewoners met wat ze écht lekker vinden. En dat is toch waar het echt om draait.’’

Eten en drinken op maat
Naast dat je de wensen en behoeften onder ‘Mijn afdeling’ kunt invullen, is het tevens mogelijk om specifieke boodschappen toe te wijzen aan cliënten en bewoners. Hierdoor is op het moment van afleveren duidelijk voor wie de boodschappen zijn besteld. “Dit zorgt voor duidelijkheid onder alle medewerkers’’, vertelt Gerben. “Zo weet iedereen precies wat er met de specifieke boodschappen moet gebeuren en kan het dus vrijwel nooit mis gaan.”
Tevens kan men aanvinken wanneer een cliënt of bewoner aanwezig is en wanneer hij of zij jarig is. Deze informatie verschijnt als handig spiekbriefje tijdens het bestellen. Gerben: “Zo vergeet je nooit een verjaardag en verwen je jarige bewoners met een lekker extraatje!”