Hoe het werkt
Stap 1 - Bestellen
Uw medewerkers bestellen hun goederen direct bij uw vaste leverancier van bijvoorbeeld incontinentiemateriaal of medische disposables.
Stap 2 - Levering
De leverancier levert de goederen vervolgens centraal op één van vele distributiecentra van Huuskes. Deze goederen worden vervolgens door Huuskes gesorteerd en op afdelingsniveau bij uw organisatie geleverd.
Stap 3 – Factuur
U ontvangt een factuur voor de goederen van uw eigen vaste leverancier. In overleg wordt met u vastgelegd op welke wijze de kosten voor de decentrale levering worden verrekend.
De voordelen
- Tijdsbesparing voor uw medewerkers
Huuskes levert de goederen op de afdeling en zet ze wanneer gewenst ook in de koelkast. Dit zorgt ervoor dat uw medewerkers meer tijd overhouden voor andere zaken.
- Besparing magazijn en voorraad
Omdat we vaker per week kleinere hoeveelheden meebrengen, is minder opslagruimte op uw locaties en afdelingen nodig. Daarbij is er ook geen eigen centraal magazijn en interne transportdienst meer nodig.
- Besparing logistieke kosten leveranciers
Wanneer een groot aantal leveranciers allemaal onafhankelijk van elkaar hun goederen decentraal bij een groot aantal afleverpunten leveren, brengt dit veelal een flinke logistieke kosten met zich mee. Het bundelen van goederen biedt hier belangrijke bespaarmogelijkheden voor.
- Minder stoormomenten en overlast
Minder vervoersbewegingen betekent ook minder overlast op uw terreinen en minder stoormomenten op de woongroepen, huiskamers of afdelingen.
- Commerciële vrijheid en eigen regie
U maakt zelf afspraken met uw leveranciers en bent ook vrij om van leverancier te wisselen wanneer u dat wilt.
- Minder vervoersbewegingen en CO2-uitstoot
Cross-docking vermindert het aantal vervoersbewegingen dat nodig is om een organisatie met een groot aantal afdelingen decentraal te kunnen leveren. Dit betekent een sterk verminderde CO2-uitstoot.