Home Nieuws Koken met zorg tip #1: eigen twist

      Koken met zorg tip #1: eigen twist

      6 juni 2018

      Als zorgmedewerker heb je niet altijd tijd en de kennis om zelf te koken. Wij maken het je graag wat makkelijker en delen handige kooktips en recepten hoe je op een eenvoudige manier een smakelijke en gezonde maaltijd op tafel zet.

      Aandacht voor de kleine dingen, lekker veel smaak en zó gedaan. Hieronder drie slimme tips hoe je maaltijden en gerechten makkelijk en snel een eigen twist kunt geven.

      Eitje erbij!
      Drukke dag op het werk en eigenlijk geen tijd om te koken? Bami en nasi zijn de ideale gerechten om op drukke dagen toch een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Bestel ze kant-en-klaar bij Huuskes, maar verrijk ze zelf met roerei of serveer met een krokant gebakken eitje. Makkelijk en zo klaar! Daarbij zorgt het bakken van een eitje voor een heerlijke en herkenbare geurbeleving.

      Ouderwets lekker
      Een beetje van Huuskes en een beetje van jezelf: griesmeelpudding met zelfgemaakte warme bessensaus. Een echt oud-Hollands nagerecht!

      Ingrediënten voor de bessensaus
      – 1 flesje rode bessensaus
      – 1 stukje citroenschil
      – Kaneel
      – Maizena

      Bereidingswijze
      Verwarm de bessensap in een steelpannetje met de citroenschil en het kaneelstokje. Breng aan de kook en maak op smaak met suiker tot het niet meer zuur is. Verwijder vervolgens de schil en het stokje. Roer in een kommetje de maizena met een eetlepel water tot een papje. Roer door het sap en laat even inkoken tot de gewenste dikte is bereikt.

      Maaltijdsalades met een eigen twist
      Veel mensen hebben met warm weer weinig behoefte aan een zware maaltijd waar veel kookinspanningen voor nodig zijn. Een frisse salade met de juiste voedingsmiddelen is dan een goed alternatief. Huuskes heeft verschillende salades in het assortiment, welke je een eigen twist kunt geven. Denk bijvoorbeeld aan gerookte kipfiletreepjes, een gekookt eitje of stukjes fruit. Noten doen het ook altijd goed. Geeft je salade net even dat beetje extra zonder al te veel moeite. Wil je het eiwitgehalte verhogen? Voeg dan vette vis als gerookte zalm, haring en makreel toe. Smullen maar!

       

      Zelf koken is deze maand extra de moeite waard. Laat op www.huuskes.nl/kokenmetzorg zien hoe jij kookt op de groep, deel met ons je meest originele foto en win samen met je collega’s een volledig verzorgde kookworkshop bij Huuskes. 

      Nieuwsarchief